Regn regn och lite mer regn.....

I går regnade det i princip HELA dagen. När det väl blev uppehåll på kvällen bestämde jag mig för att ta en välbehövlig promenad. Semestern känns i kroppen med allt vad det innebär med vin, god mat och all möjlig snacks. Måste verkligen börja träna igen och promenader är alldeles gratis och skönt dessutom. Med Mp3 spelare och en massa bra musik så kommer man upp i tempo rätt bra faktiskt.

Mickes semester börjar lida mot sitt slut och det känns som att verkligheten börjar komma i kapp en iom att det bara är tre veckor kvar innan skolan startar igen. Barnen skall ju vara hemma ända till siste augusti, än så länge är det en massa kompisar hemma på gården men om en vecka är det nog inte lika enkelt. detta är ju oxå troligtvis sista sommaren som dom kommer vara hemma så här länge. Nästa sommar har jag förhoppningsvist ett jobb som lärare i förskolan och då blir det "bara" vanlig semester.

I dag tog vi oss en tripp till Torp där vi träffade Lisa och Linus var in i några skoaffärer och kollade rean men hittade inget. Åkte sedan till deras hus för att kolla in hur långt dom kommit, Martins semester var slut så nu var han tillbaka på jobbet. Dom har alltså nu ca tre veckor att göra färdigt huset på innan dom skall vara ute ur lägenheten, lite stressigt antar jag. Vi får försöka hjälpa till med det vi kan, vi skall ju oxå måla färdigt vårat hus!

Har tänkt att jag skulle satt in en del bilder av vad som händer här på Torpet men efter att vi köpte den nya datorn har inte alla program blivit inlagda. Men jag lovar att uppdatera mig med bilder så snart jag kan.

KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0