En härlig fredag

Startade dagen med frukost med barnen. sedan packade jag i hop grejer för att åka till Jossan i Hamburgsund som vi skulle hälsa på. Packade in oss i bilen och åkte till volvo där vi mötte upp Angelika, Viktor och lille Oskar för att dra vidare till metropolen Brastad där vi skulle möta upp Åsa och Elias. Det krävdes alltså varsin bil för att ta oss dit eftersom vi nu samlat på oss några barn ;-)
Hos Jossan fick vi rundvandring i huset, fika och sedan middag. Barnen lekte och busade och vi vuxna tjötade som vanligt. Härligt att komma ut på landet på riktigt och verkligen känna lugnet, jag är ju trots allt uppvuxen på landet i härliga Rotviksbro. Måste faktiskt erkänna att någonstans långt inne finns nog en liten dröm eller längtan efter att bo på landet. Samtidigt bor vi helt perfekt just nu, barnen har nära till kompisar men vi bor ändå en liten bit utanför stan och slipper den största hetsen så här års.
Båda barnen somnade gott i bilen hem, Ebba önskade musik och det blev en gemensam favorit KENT. Spelade 747 och Mannen i den vita hatten om och om igen. Så himla bra musik, tack Caroline och Henrik för att vi fick gå med er på en super konsert i Agnebergshallen i mars så att vi fick upp ögonen (öronen) för ett otroligt bra band som KENT!!!!!

När jag kom hem var Thomas här och tänkte fräsa bort några stubbar för oss, TACK SÅ MYCKET!!!!!!!
Nu återstår det jord och gräs där dom varit så ska det nog se lite bättre ut på vår lilla tomt oxå.
På kvällen var vi bjudna hem till min mamma och pappa på kalas för min mamma som i dag fyller år, mina systrar med respektive var oxå där och självklart kusin Linus. Min mormor Karin och min moster Gullan var oxå där.
Vi fick god mat och jättegod tårta med jordgubbar, jag fick äran att köra hem min tur antagligen............. Mickes semester startade i går klockan 16.00 så några glas vin sitter ju inte fel då =)
Tog 23.20 färjan hem så barnen somnade gott i bilen, i morse kom Ebba upp vid 8.00 och Smilla vaknade inte förrän 9.15 vilket var jätteskönt.
I dag har jag och Caroline strosat på stan själva utan barn så nu har även min semester börjat =) vi hann med några affärer och en fika innan vi gjorde en nödvändig påhälsning på ICA och inhandlade en del mat. Nu sitter barnen i badkaret och pappan i familjen grillar hamburgare så nu känner jag grilldoften in till datorn, börjar bli rejält hungrig!!

Japp det är vad jag gjort, nu hoppas jag på bättre väder och stranden snart!! KRAM på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0