Behöver muntras upp..

Har precis skickat i väg tjejerna till dagis och i dag var det verkligen en prövning! Ebba fick visserligen på sig sina kläder rätt så snabbt men sen var det gnäll heeeeeela tiden. Smilla var gnällig ända från att hon vaknade och när kläderna skulle tas på var det fel byxor mm. När dom väl var nere började det på riktigt, E satt i trappan och vägrade ta på sig overallen bara för att jag inte gjort "tunnel" till henne som hon kunde krypa igenom. Eftersom klockan var mycket så sa jag bara nej! Fem minuter senare och ett stort utbrott från mig som förklarade att det fortfarande inte är fyra-åringen som bestämmer i vår familj kom min sambo som skulle köra dem till dagis. Då fick hon äntligen på sig ovarallen!!
Jisses, jag orkar inte med att vara lugn och pedagogisk HELA tiden, hon testar och testar och testar vekligen jämnt! Tills lut blir jag arg och då skriker jag, visst det kanske inte gör saken bättre men just då känns det bättre. E blir lika förtvivlade varje gång men jag orkar inte alltid helt enkelt. Att vara lugn i alla situationer en trotsig fyra-åring sätter en i orkar nog ingen. Mitt i allt detta trotsar ju Smilla oxå och skall ha sin rätt, men det är tyvärr Ebbas som är jobbigast då hon ALDRIG ger sig.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: jossan

Ja visst blir man trött på deras envisa försök till att bestämma, det är över för Leo men Filippa kör på i 100%. Visst blir man rädd när man hör små barn små problem....stora barn stora problem. Ibland kan man liksom undra om det kan bli värre. Vi hörs!

Kram!!

2008-11-27 @ 09:48:47
Postat av: kristin

tack gulligaste syster för lite hjälp!!

jobbigt när barnen är så bråkiga mot mamma, när dom är så snälla mot moster =)

pusss på dig/er

2008-11-27 @ 19:21:11
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0