Stor tjej!

Oj vad det märks att vi har en stor tjej här i huset! Ebba har sovit över hos en kompis för första gången i natt!! Visserligen bor vi grannar så det är inte långt hem men ändå... Annars har hon ju bara sovit hos mormor o morfar och farmor o farfar. Känns ganska konstigt men hon fyller faktiskt FEM år i vår. För fem år sedan gick jag runt och var gravid och mådde ganska bra, magen var sådär lagom stor och jag skulle inte jobba så länge till innan det var dags för havandeskapspenning och att ta körkort. Bebisen var beräknad till 11 maj. Men shit vad vi misstog oss.
Den 13 april tog jag äntligen mitt körkort!! På kvällen efter att ha hälsat på mina kära föräldrar och en kompis kom jag hem trött och slängde mig rätt snabbt i sängen. Två timmar senare vaknade jag av att vattnet gick. VA! NU! Det var ju fyra veckor kvar!! Men så blev det! Ebba föddes fyra veckor för tidigt  i säte men vägde 3175 g och var 48 cm lång och var en fullt frisk liten tjej!
Alla blev lika förvånade av hur snabbt och hur tidigt hon kom, men hon var bestämd på att komma ut och hon är fortfarande lika bestämd. Hon vet vad hon vill och hon kan tala om det! Hon diskuterar gärna varför saker är som det är och talar gärna om hur dum hon tycker jag är. Jag brukar då svara att det är mitt jobb! Ha ha!! Jösses vad arg hon kan bli då!
Tänk att den lilla skruttan blivit så stor!



Tjipp och Hej!!

Kommentarer
Postat av: kristin

det känns helt sjukt att om ett ½ år ska ebba börja skolan...

gick det bra att sova över då??

pöss

2009-01-04 @ 17:55:47
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/
Postat av: kristin

härligt låter det!

börjar det snart bli dags för annan design? säg till så kanske jag kan hjälpa dig =)

puss puss

2009-01-06 @ 02:07:42
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0