Björnbärsplockning

Japp efter att frukosten var avklarad, lite sent men  det gör ju inget bestämde jag och barnen oss för att vi skulle ta en sk cykelpromenad. Något min mamma och jag gjorde när jag var liten vilket innbär att Ebba cyklade, Smilla satt i vagnen och jag gick (naturligtvis körde jag vagnen) plockade med mig lite nödvändigheter som blöjor (till Smilla som ännu inte är blöjfri) vatten, en banan och några kex och sen tog vi oss i väg. det gick jättebra trots att Ebbas cykeldäck hade otroligt dåligt med luft men hon kämpade på. Efter en stund kom vi fram till målet som är en hästhage där jag sett att det finns JÄTTEMYCKET björnbär. Vi plockade och stoppade i våra påsar samtidigt som barnen självklart åt en del oxå.
Men jösses vilka stadsbarn jag har, trots långärmade tröjor tights och gummistövlar pep båda två så fort dom såg en hästbajs vilket var rätt ofta då vi var i en hästhage!! Sen var det ju taggarna på buskarna oxå.... och krypen...... och spindlarna....... mm mm mm
Det blev plockat en del i alla fall, sen var barnen lite sugna på fika vilket var varsin halv banan och några kex. Inte så mycket till fika men det dög. (Två dagar kvar till barnbidraget, så nu tar men det som finns hemma helt enkelt) Vi tog en anna väg tillbaka och då gick vi förbi en massa hästar till tjejernas förtjusning, dom fick tom klappa några stycken. När vi väl kom hem hade vi vart borta i tre timmar och var superhungriga alla tre, tur att svärmor hade med sig köttbulla och pasta hit i går när hon lämnade barnen för vi åt upp resterna av det som kvar.
Nu är klockan mycket och det är dags för middag med hela familjen, även pappan som har jobbat sin första dag i dag.

KRAM!!

Kommentarer
Postat av: kristin

tänk vilken tur att jag har mina goa skruttungar oxå.. även om dom är klena små stadsbarn =)

jepp helgen var lugn och skön och ni med hoppas jag!!

KRAM

2008-08-20 @ 22:00:25
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/
Postat av: kristin

vad har du för mail då?? tänkte skicka boklistan...

ännu mer målande idag då?! hehe..

pussa

2008-08-23 @ 09:16:18
URL: http://http://kristinnilsson88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0