Julhelgen!

Jag vet jag är kass på att blogga! Men det har ju vart jul och vi har haft fullt upp.
På juldagen blev det promenad med mamma och pappa i ett rätt så kallt väder, hela fem minusgrader. Sedan åkte vi hem och bara mös med lite film och fruktsallad. Annandagen åkte vi till min mormor och fick lite middag, lämnade julklappar och barnen fick några av min moster. Lördagen blev en städ-dag då vi skulle ha gäster på kvällen, Angelica med sin familj och Åsa med sin, vi var trötta på julmat så det blev tacos att bjuda på!
Eftersom vi denna familj är urkassa på att komma i håg kameran har vi glömt den hemma varenda gång, så det kanske kommer lite bilder senare om jag får fjäska med syster Kristin.

Söndagen åkte jag med barnen till min mamma och pappa igen och sedan åkte jag själv till torp för att fynda nyårs-klänning, HA HA HA hittade inte ett skit. Gillar inte alls rean, att trängas och hålla på för att få billiga kläder lockar inte mig. Handlar hellre för fullpris i lugn och ro! Micke tapetserade för fullt här hemma och när jag kom hem på kvällen var det jättefint uppe, inte helt klart men snart så.....
I går försökte jag plugga en del och sen skulle jag till tandläkaren för att laga ett hål, billigt, skulle inte tro det! fick oxå handlat min nyårsklänning, bra att stödja de lokala handlarna och den var faktiskt på rea oxå. men här kunde jag prova i lugn och ro utan att det sog nån annan utanför och pustade.
I dag måste jag försöka mig ut på en promenad eftersom det blivit alldeles för mycket gott under helgen vilket satt ett litet spår på vågen! Självklart skall jag försöka komma vidaer på min uppsats oxå då den skall lämnas in nästa onsdag. Vilket för övrigt blir min första arbetsdag. Imorrn bär det av till Uddevalla och syster yster där vi skall fira nyår, kommer alldeles säkert bli hur bra som helst.

Tjipp och Hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0