Jag vet...

Ja ja ja jag vet hur kass jag är på att blogga och nu har jag verkligen haft bloggtorka, i dag har jag dessutom varit världens sämsta mamma. Vi har verkligen inte gjort nåt alls!!! Bara varit hemma och slappat, vilket iofs inte var så konstigt egentligen eftersom Ebba väckte mig halv fem och var kissnödig, efter det somnade hon inte om förrän långt senare. Då hade jag hunnit att bli både arg och pigg och hade själv skitsvårt att somna om, till slut gick jag och lade mig i hennes säng och sov kanske 45 min sen vaknade Smilla, då var klockan 07.15! det var bara att gå upp. Efter lunch som blev halvtaskiga pannkakor placerade jag Ebba framför TV:n med en film och tog Smilla med mig upp för att somna henne. Vi somnade båda två, vaknade av att telefonen ringde efter en liten stund och när jag kom ner hade även Ebba somnat på soffan.
Nu på eftermiddagen har dammsugit hela huset vilket var välbehövligt, har lovat mig själv att försöka vara en bättre mamma och hitta på nåt kul i morrn.

Förra helgen var vi ju ute på Havsbadet som hade sommaravslutning, förfesten var som vanligt jättekul men när vi väl kom ut kände jag helt plötsligt som 50 år. Det var bara 18 åringar ÖVERALLT!!!
Ja ja klockan två gick vi till taxi och åt nattmat, där hade vi oxå väldigt trevligt =) Många roliga skratt!!!
Dagen efter var jag tom så pigg att jag kunde följa med Angelika till hennes syster Erica på Me and I party redan klockan 11.00

Denna helg var det gårdsfest, som började lugnt med grillning och lite öl till maten. När barnen lagt sig blev det en massa rödvin och karaoke i en av grannarnas förråd   =)
Mycket trevligt! Vi gick inte och lade oss förrän halv tre på natten och dagen efter var vi inte i form var sig jag eller Micke. Stackars barn som har sådana föräldrar.
I morrn skall jag på Me and I party igen och denna gång skall jag nog handla lite..........

KRAM!!


Kommentarer
Postat av: jossan

Låter som ni har det lungt och skönt. Det är väl härligt nu innan sista ruschen drar igång! Ses snart!

2008-08-26 @ 19:55:37
Postat av: Malin

Hmmm, lugnt och skönt är det väl men nu börjar nog både jag och barnen gå varandra på nerverna =) Känns som att det skall bli skönt för oss alla att komma tillbaka till vardagen.

Måste börja träna oxå.......... förstår inte att kläderna krymper varje sommar.

2008-08-26 @ 21:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0