Bloggsemester..

Ja det är väl vad jag har haft den sista veckan, nu när Micke oxå är hemma blir det inte mycket tid för datorn. Fast å andra sida är det rätt skönt att slippa sitta här framför burken dagarna i ända. Det gör jag ju tillräckligt på vintern när det är skola. I dag har vi haft en dag på stranden efter två dagar som  vi bara vart hemma, hann med en sväng på Havsbadet i lördags så jag var rätt seg i går.
Huset har oxå fått sin beskärda del av vår tid, lite målning och en vindskiva som behövde bytas. Ser oxå på mina stackars blommor i trädgården att dom behöver pysslas om, inte riktigt min starka sida men man lär sig väl nån gång. I kväll skall vi hem till svärföräldrarna och provsätta upp förtältet till deras vagn som vi skall låna för en tripp antagligen nästa vecka. Hoppas på att vädret håller i sig så att det inte blir som förra året då var i Borås, regn alla dagar utom en, då skyndade vi oss till djurparken. Det Ebba kommer i håg mest från den resan var annars vattenpalatset vi besökte, hon kan fortfarande fråga om vi inte kan åka dit =)

Så här roligt har Micke haft det när han skulle tvätta kupan på framsidan, vi har nämligen en på baksidan oxå. Det var oxå en av kupans vindskivor som behövde bytas, jag fick ringa mina snälla föräldrar som kom och hjälpte oss och vips var kupan målad en gång och även underdelen av ena långsidan.



Smilla tog sig ett dopp i poolen under tiden, har gjort ett litet försök att doppa huvet oxå.


Sedan hjälpte Smilla mamma med trädgårdsarbetet, dvs att röja undan efter stubbarna som Thomas tog bort.


På kvällen var Smilla så här trött!!



Tyvärr blir det nästan bara bilder på Smilla då stora syster håler sig borta, hela denna dagen lekte hon med bästisen i grannhuset så henne såg vi knappt till.
Dagen efter kom mina systrar Kristin och Lisa och var med oss på stranden, Självklart var Martin och Linus oxå med. Vi badade solade och hade det jättegött. På kvällen fick Ebba åka med Kristin hem och sova hos henne för första gången, jättekul tyckte Ebba. Smilla och Linus fick alltså klara sig själva denna kväll vilket dom klarade alldeles utmärkt, två busfrön helt klart!!
Dom tyckte nog att jag inte gjort mitt jobb ordentligt med stubbarna så dom hjälpte till lite......



Ja ja huvudsaken är väl att dom har roligt.... =)
KRAM på er!!!!!

Kommentarer
Postat av: kristin

vilka goa ungar, trots att moster badade dom så blev dom smutsiga...

ses på lördag då!!

puss

2008-07-31 @ 23:10:34
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0