Fredags nöje

Fredagen tillbringade jag och barnen på Emaus lantgård i Uddevalla tillsammans med Angelica +familj och även hennes syster med familj. Barnen njöt av att få klappa kaniner, grisar, titta på ankor och getter och naturligtvis höjdpunkten, PONNYRIDNING. Båda mina flickor tyckte detta var skitskoj och längtar till nästa gång. Kan verkligen inte förstå hur dom har fått hästintresset, kan det från farmor och faster kanske? Ja ok då jag har ju oxå ridit en del faktiskt, även om jag var vuxen när jag började på allvar. Började faktiskt rida i en vuxengrupp när jag flyttade hit till Lysekil, vi var nybörjare allihopa och hade jättekul. Så visst kan jag förstå barnens intresse.

Här rider Ebba på Emaus



Hjälmen var bara liiiite stor för Smilla (mamma fick gå med och hålla i)



Lagom tills det var dags att grilla korv började det regna så då åkte regnkläderna på



Sedan var det fyra hungriga barn som äntligen fick i sig lite korv (tyvärr är inte Smilla med på bilden)



Efter lite fika och saft var det dags att åka hem, Ebba somnade i bilen men inte Smilla. Förstår inte hur hon kan hålla sig vaken när tom storasyster somnar. Hon kör stenhårt race tills hon stupar på kvällen =)

Tack för en trevlig fredag Angelica!!!!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack själva! Det var en trevlig utflykt trots vädret. Det får vi göra nån mer gång. Kram

2008-07-14 @ 13:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0