Tråkigt

I går hade jag och barnen så TRÅKIGT!!!!!!!
Det var inga kompisar hemma för Ebba och leka med, jag tänkte att vi kanske kunde hälsa på barnens mormor men hon skulle jobba. Kunde verkligen inte komma på något att göra, klockan började dessutom närma sig lunch dags och jag kunde inte komma på något att äta heller. Frysen är så där lagom tom nu så att det finns några enstaka saker att laga. Typ sånt som jag inte orkar mitt på dagen utan väntar tills Micke kommer hem så får han laga mat i stället =)
Man kan kanske kalla det lat, eller bekväm. Jag tycker verkligen inte att det är roligt att laga mat utan gör det som är enkelt, köttfärssås, korv stroganoff som blir dagens specialitet, fiskpinnar hmmmm ja allt som är enkelt helt enkelt!

Tillbaka till i går. När jag ringt Micke och beklagat mig för hur tråkigt vi faktiskt hade så bestämde jag mig för att vi åker till Mc Donalds och sen till min lillasyster och kollar hur det går i huset dom håller på att bygga. På Mc Donalds var det självklart hur mycket folk som helst men det flöt ändå på rätt bra och vi tom ett bord direkt. Sedan åkte vi till Lisa, Martin och kusin Linus. Där kunde barnen leka i jordhögar, måla med vatten och cykla. Jag fick en efterlängtad kopp kaffe och en pratstund och helt plötsligt hade ingen av oss tråkigt. Efter en stund kom Linus kompis Moa och hennes mamma Camilla och en liten stund innan vi skulle åka hem kom morfar till barnen och då snek dom till sig ännu mer pommes frites från hans mat =)
Även Linus farmor och farfar kom och då var huset fullt med folk, då var det dags för oss att åka hem. Vi måste ju ta färjan hem till Lysekil och så här års vet man aldrig om det är kö eller inte. Vi hade tur och det var nästan ingen kö alls, barnen somnade båda två i bilen. Passade på att hämta ett paket med kläder från HM innan jag körde hem till Torpet. Väl hemma var klockan nästan halv sju men Ebba sprang bort till kompisen och lekte en sväng ändå. Sen var det kvällsmat och sen i säng.
Konstigt hur en dag som börjat tråkigt kunde bli så rolig ändå, trots att vädret är skit och blåsigt!!!! Nu väntar vi på sol så vi kan bada igen!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ni e alltid välkomna hit vid tråkdagar :-)

2008-07-16 @ 16:36:48
Postat av: Malin

Tack!! Kanske kan ta oss en tur till er i morrn??

2008-07-16 @ 20:22:41
Postat av: Jossan

Ni är välkomna! Har dock hela trädgården full med folk som sågar ved, du vet semesterfirare som inte har nått att göra :-)

2008-07-16 @ 22:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0