Ensam hemma

Tjaa, här sitter jag framför datorn medans sambon jobbar och barnen är på dagis. Sista dagen för sommaren, sen är det SOMMARLOV. Egentligen har dom vart lediga denna veckan med men jag var på sjukhuset i går och tog lite prover i min matstrupe. Alltså blev det sövning och sen var jag rätt groggy resten av dagen och sov mest. Micke (min sambo och barnens pappa) och barnen hämtade mig vid 4 tiden och då bar det hem till Lysekil och jag sov nog nästan hela vägen. I dag är tanken att jag skall få vila upp mig efter gårdagen så därför får barnen vara på dagis.

Tänkte jag skulle berätta lite om mig och min familj:
Först är det jag Malin, fyller 31 i november men dit är det långt kvar. Har två "småsystrar" på 27 och 20 år. är en ganska positiv person som gillar att hitta på roliga saker med vänner och familj.
Läser till lärare för yngre åldrar på distans och har tänkt mig mest förskolan. Har ca 1,5 termin kvar att läsa innan jag är färdig. Innan jag började läsa har jag jobbat både inom barnomsorg,äldreomsorg och handikappomsorg. När jag började läsa var den stora dottern 1,5 och jag hade precis blivit gravid med nr2. Det var jag tydligen inte ensam om heller för på kursintroduktionen visade det sig att en till i klassen var gravid med sin nr 2 vilket var otroligt skönt.

Dotter nr 1 Ebba föddes 14/4-2004 i v 36+0. Dagen före tog jag mitt körkort och kom väl hem ca 22.30 efter att varit ute och kört lite. Vattnet gick hemma mitt i natten och efter några timmar startade även värkarna, var inne på förlossningen ca 8.30 där BM konstaterar att hon ligger i säte vilket vi inte alls var beredda på.
Efter diskussioner hit och dit bestämmer jag mig för att föda vaginalt ändå. Så kl.13.21 föddes vår förstfödda dotter Ebba på NÄLS sjukhus med rumpan före.
Ebba är nu 4 år och en otroligt bestämd och envis dam som gärna diskuterar, trots att hon fått ett svar så finns det ju alltid ett men... Hon älskar att vara ute och leka med sina kompisar här på gården och blir snabbt rastlös om ingen av dom är hemma.

Dotter nr 2 Smilla föddes 28/3-2008 i v.38+0 Den här gången började det med värkar på natten som var regelbundna men inte så täta, när det väl drog i gång ordentligt var vi kvar hemma och insåg att det var ambulans som gällde. Kom in på förlossning 05.20 och 05.35 har Smilla kommit till världen.
Smilla är två år oxå en bestämd dam med rejält temperament. När hon var ca 8 månader fick vi reda på att hon hade infektionsastma och behandlas dagligen med pulmicort. I januari i år lyckades hon oxå få munherpes och hade blåsor i hela munnen, hon vägrade både äta och dricka så vi blev inlagda med henne pga uttorkning. Väl på sjukhuset blev oxå astman värre och hon syresatte sig inte ordentligt utan fick ligga med syrgas. 10 dagar var vi där och då hade hon även varit förstoppad och dragit på sig en urinvägsinfektion. Stackarn då var hon riktigt dålig, som tur var repade hon sig fort. I slutet av februari var det dags för nästa sjukhusbesök då hon skulle få rör inopererade pga vatten bakom trumhinnan som gjort att hon inte hört så bra, vilket oxå har påverkat talet en del. Men jösses den ungen är aldrig tyst, hon babblar jämt och även om vi förstår mycket så låter ändå mycket som dravel =)

Min sambo Micke och barnens pappa träffade jag på krogen för åtta år sedan. Vi visste vilka var innan så det var inget fem-i-tre ragg. Vi såg väl till att gå ut på samma ställe hela den våren och sen var det vi. Efter sommaren flyttade jag hit till Lysekil och sen har det rullat på med villa och volvo.
Micke är en otroligt lugn person som tar allt i sin takt, både gott och ont naturligtvis =)

Tjaha det här var lite om mig och min familj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0