Lugn dag, eller......

Här har jag och barnen sommarlov och i morse sov faktiskt båda två längre än vanligt. Med det menas att ingen av dom vaknade före kl 06.00 =) den stora kom upp ca 07.15 och den lilla strax efter. Under frukosten ringde min kompis J och undrade om vi inte skulle ta och träffas och fika på stan med barnen. Jovisst vi var ju nästan klara så det var bara att göra färdigt resten och ta sig i väg. Hmmmmmm bara och bara, med en hysterisk två-åring som bara skriker NEJ och SJÄLV  så var ju inte det så enkelt. Nåväl, nere på stan vägrade hon i princip att sitta i vagnen. Fick trycka ner henne och om någon stackars tant eller farbror såg mig så handlar det säkert om barnmisshandel. På fiket som är ett hyfsat barvänligt sådant med gungställning och sandlåda, allt innanför stängsel och grind med hasp vägrade hon naturligtvis att vara. Hon som annars älskar att sitta i sandlådan ville hellre springa ut i gatan. Motion får jag i alla fall!! Efter mycket om och men (+ mat) skulle lilla S sova. Jomenvisst, säkert inte i vagnen i alla fall ;-) Då bestämde mamman att nu fick det räcka med fikat så vi begav oss till bilen som stod parkerad i södra hamnen, där det för övrigt kostar 8 kr/ timmen bara för att det är sommar, hutlöst!!
Sedan åkte vi och handlade mer färg till huset och sedan hem, nu snusar den minsta uppe i sin säng och den stora sitter och vilar i soffan med lite film. Lugnet vara nog inte så länge så man får passa på.
Sambon skall dessutom jobba över tre kvällar denna vecka så jag måste at de små tillfällena som finns nu.

Här är Smilla på fiket.



Storasyster Ebba äter glass



I morrn hoppas jag på att få se lille Oskar, så nyfiken på hur han ser ut. Om han är lik storebror kanske...... Bye!!

Kommentarer
Postat av: kristin

jag förstår precis hur det är nu.... :P

2008-06-18 @ 22:07:41
URL: http://http://kristinnilsson88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0