Shopping

Gårdagen tillbringade jag först på förmiddagen på Torp och inhandlade skor, väska, hårtoning + rejäla trosor a lá Bridget Jones. Skitbra som håller in den snygga magen man förärats med efter att ha varit gravid och fött barn två gånger, att man sedan dessutom inte kan hålla sig borta från godis och annat gott gör ju inte saken bättre.

Här är skorna och väskan jag köpte.


Här är klänningen jag skall ha på mig.


Hoppas nu bara att det här blir bra!

Efter Torp hämtade jag och sambon barnen (var ju liksom ingen ide att ta med två vilda barn när man skall prova kläder) hos min svärmor. Sedan åkte vi och hälsade på Linn, Hugo och Thea.
Linn är en av mina närmsta vänner som oxå är en av dom som jag kännt längst. Jag, Linn och Åsa P började umgås när jag gick i nian. Linn är ett år yngre än mig och Åsa två år yngre, förr (långt innan barn, sambo och villa) var jag otroligt stolt över att vara äldst. Inte nu längre!!!! så orättvist att jag redan fyllt 30 och inte dom, ha ha. Fast det är klart, dom skall dit dom med =)
Under åren har vi tre gått igenom en hel del tillsammans, både med och motgångar. Fast mest av allt har vi nog haft roligt tillsammans. Alla fester genom åren, alla killar vi försökt fånga och alla killar vi försökt bli av med =)
Hmmmmmm, visst kan sakna sitt yngre singelliv nån gång i bland men så kommer det två tjejer och kramar en och då är tanken som bortblåst. Men visst sjutton hade vi jäkligt kul!!!
När singel-livet var slut och vi började stadga oss kom oxå barnen. Numera har vi två var.
Våren 2000 fick Linn sin son Hugo 12/4, samma vår blev jag  i hop med Micke, på hösten flyttade jag hit till Lysekil och sen har jag blivit kvar. 12/4 2002 fick Åsa sin dotter Jolina, alltså exakt två år efter Linn. Två år efter det 14/4-2004 födde jag Ebba, ganska lustigt att det blivit exakt i två-års intervaller och att två av barnen är födda på samma datum.
Linn fick även sin dotter Thea bara två månader efter att Ebba föddes. Februari 2005 föddes Åsas andra dotter Ellie och året därpå mars 2006 föddes min Smilla.
Just nu är det lugnt på bebisfronten för oss alla tre, nu är det husen som är viktiga =) det skall målas och grejas i trädgård mm mm mm. Tyvärr har vi väl alldeles för mycket att göra att vi aldrig hinner träffas. Förra sommaren skulle vi gå och se The Ark, vi hann se Timbuktu som var förband sen fick Linn migrän så då åkte vi hem. Men vi hann i alla fall med det viktigaste, förfesten!!!!!
Hoppas vi kan försöka få i hop en liten vinkväll i sommar så vi kan prata gamla minnen och få några riktigt goa skratt! Kram på er mina vänner!!!!

Kommentarer
Postat av: kristin

jag tror det blir riktigt snyggt och sommrigt :)

jag och mamma ska åka o kolla på sjal imorn lättare och hitta nu när jag vet hur skor och väska ser ut, tyckte du gjorde ett bra val med skor och väska!!

pöss

2008-06-26 @ 21:28:56
URL: http://http://kristinnilsson88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0