Helgen

Startade med ÖSREGN! Hade tänkt att vi skulle ta oss ner till stan eftersom det skulle vara barnens dag men vi höll oss hemma. Kusin Linus med mamma och pappa skulle ju oxå komma, vi skulle passa Linus eftersom föräldrarna skulle på bröllop. Sena (som vanligt) dök dom upp så att dom hann slänga i sig lite mat innan kläder och annat  skulle fixas. Barnen lekte och hade jätte kul hela eftermiddagen. Lite senare gick vi till vår lilla lekpark som dom nu har fixat i ordning riktigt fint. Gick hem och slängde alla tre barnen i badet, efter det åt vi lite middag, barnen fick se lite på film innan det var dags för sängen.
När alla tre äntligen var i säng slängde jag och Micke oss i soffan för att se på en film (vi hade fortfarande inga kanaler) men jag somnade i soffan efter en haltimma.
Hann knappt i säng innan Ebba skulle upp och kissa, somnade och sov i kanske två timmar då hörde jag Smilla komma tassande, bar tillbaka henne i sin säng. Linus sov oxå Smillas rum så jag var lite rädd att hon skulle väcka honom oxå!

Dagen efter vaknade alla barnen ca 6.45 och det första Linus frågar efter är när han får väcka mamma och pappa, eftersom dom inte kom hem förrän runt fyra så tyckte jag att dom kunde få sova några timmar till, men efter att dom vart uppe och väckt Micke vid nio så kunde dom inte hålla sig längre utan smög in och väckte dom =)

Söndagen började med uppehåll och vi tog tom en promenad, men på eftermiddagen öste regnet ner igen. Vi har tröttnat rejält på det här regnet nu. I går var dagis stängt så barnen och jag var hemma, efter lunch tog vi en sväng till Angelika och Viktor som bjöd på jättegod paj med vaniljsås GOTT!!!!!!

I dag skall jag sätta mig och försöka läsa färdigt en bok för skolan, i morgon är det kursintroduktion i Uddevalla så för en gångs skull ligger jag faktiskt bra till och inte efter.
Hoppas nu bara att det inte regnar mer för vi behöver verkligen måla färdigt huset, vill inte stå med ett halvfärdigt hus nu till vintern och dessutom veta att vi måste göra färdigt det i vår, då vill jag göra i ordning trädgården och min lilla altan jag vill ha på framsidan.

KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0